Feb 10, 2011

KHAS UNTUK SEORANG BIDADARI.

mimik muka ku tidak semanis gula-gula kenyal berwarna warni.
langkah perbuatan ku tidak seteguh tiang seri rumah pusaka.
gaya pemikiran ku tidak sedalam lautan pasifik berair biru.
jiwa perasaan ku tidak sekeras tembok konkrit bersadur besi mampat.
pandangan mata ku tidak setajam hunusan keris berusap limau kasturi.

aku tak mampu memberi mimpi seindah pelangi.
aku tak mampu membawa pergi duka d hati.
aku tak mampu mencari kekhilafan diri sendiri.
aku tak mampu memahami sehebat Imam Shafie.

aku harap masih punya masa utk aku memberi apa yg aku mampu, sebelum aku pergi..

bukan selamanya kita d bumi, mungkin esok atau dua hari lagi..

maafkan salah silap ku, aku belum mampu memberi apa yg kau ingini..

cuma yg aku ada, sepuluh jari, setangkai jiwa, seikat janji, dan seketul hati..

carilah sinar, dekatkan diri, banyakkan berbakti, belajar berdikari..

"Lindungilah dia sebagaimana kau lindungi wanita2 solehah yg akan menjadi bidadari. Jauhilah dia daripada sebarang gangguan dan caci maki makhlukmu bergelar manusia. jika benar dia untuk ku, kau tetapkan lah hati ini pada Mu. "

No comments: