Sep 29, 2010

SELAGI ADA RINDU..

Selagi Ada Bulan Mentari..
Selagi Ada Berkasihani..
Selagi Ada Bulan Dan Bintang..
Selagi Ada Berkasih Sayang..
Selagi Ada Ombak Dan Laut..
Selagi Hatiku Terpaut..
Selagi Ada Turunnya Hujan..
Selagi Ada Rahmat Tuhan..

Selagi Ada Langit Dan Bumi,
Selagi Cintaku Bersemi..

Selagi Ada Waktu,
Selagi Ada Rindu,
Biar Beribu Batu,
Ingin Aku Bertemu..

Oh Kasih..
Damailah..
Engkau Disana..
Ku Berdoa..
Pada Tuhan..
Agar Kau Bahagia..

Sep 26, 2010

LULUH..

Sebijak mana otak ku berfikir..
Sedalam mana mata ku melihat..
Sepeka mana hidung ku menghidu..
Setajam mana telinga ku mendengar..
Sepantas mana kaki ku berlari..
Sebesar mana hati ku mengharap..
Sekuat mana jiwa ku meronta..
Sebanyak mana emosi bercampur..
Sejauh mana diri ku berada..


Namun..


Pikiran ku masih bodoh..
Mata ku masih buta..
Hidungku makin tersumbat..
Telinga ku sentiasa tuli..
Kaki ku terdiam kaku..
Hati ku kian gelap..
Jiwa ku menambah derita..
Emosi ku tidak semena..
Aku tetap hambaNya yang HINA..

Terima kasih d atas AnugerahMu.. Jika benar Hati itu milik ku, Kau tetapkan lah Hati ini pada Mu.. =')

Sep 25, 2010

SEAKAN MENGUJI..


Ya Allah, dugaan apakah ini..


Sesungguhnya aku tidak kuat utk menempuh dugaan Mu seperti ini..


Berikan aku kekuatan.. Utk menempuh hari2 mendatang..


Mungkin ada kebaikan yg aku tidak nampak.. Kau berilah petunjuk Mu Ya Rabb..


Selamatkanlah kami dari sebarang bencana..


Sesungguhnya Engkau maha mengetahui akan segala sesuatu..


Aku bersyukur kerana d beri ujian.. Itu tanda Kau memerhati dan menyayangi aku..


Ampunkan aku d atas semua ketelanjuran..


Terima kasih Ya Allah..



Sep 22, 2010

PELIS LAH LAYEN!


Line tenet betol2 menguji darah pejuang aku..

Aku on laptop. Masukkan pasword **** dan terus tunggu abeh loading..
Aku picit dua kali kt icon mcm bebola pokemon ni. Tunggu 5 minit nak kua homepage..
Aku masih boleh bersabar..

Aku tekan (+) kt atas tu, bukak new tab.. Tekan kt blogger.com/home..
Aku g tandas jap, cuci kening ngn bulu mata.. Siap berak seround, kencing 5 liter..
Terjumpa kawan, aku borak2 dulu kt lua tandas pasal pelajaran dan masa depan.. 
Selepas mengucapkan salam, aku jln ke bilik secara slow motion.. Aku tau ramai yg tgk aku..
Sambil xmempedulikan org yg tgk aku, aku korek idung sebab gatal telinga..

Sesampainya kt bilik, aku lap dulu apa yg patot, xtgk laptop lagi..
Ketika aku usha ketat kt sekerin, waah! Baru kua gambo profile aku lah. Bawah xsiap loading lagi..
Selama pelas maines 15 minit aku kt lua, baru setakat ni je yg line mampu loadingkan utk aku?
Ape ni? Ingat kau sape? Aku tahu kau busy. Aku lagi busy bai.

Esemen belungguk, asal kau buat aku cmni? Bahan material ingredient suma aku belom cari.
Xreti nak laju ke? Sia2 je rakyat Malaysia bayar kau. Aku xpe, boleh cari dari medium laen..
Tapi org yg x berkeupayaan 2? yg cuma harapkan mentari kan menyinar pada keesokan pagi..
Tolonglah lajukan diri kau.. 

Jangan sampai aku bakar kolej ni!!

 WAHAHAHAHAHA! aku dah gila! hahahahahah! Aku gila sudaaa! HAHA!



oke2, cukup.. Aku nk cite sal kawan aku ni.. Pelik je semenjak dia tahu dia x sekacak kawan dia yg ni.. ehhem ehem. sakit tekak lak..

Nanti la aku cite, sebok je dia dok mengeja pe aku tulis seblah nih. 

ONE NYTE STAND..


bukan semalam yg hangat..

Semalam Aku sedih :

1) Perut yg sentiasa sakit diikuti sisa kumbahan yg x henti2 mahu keluar..

2) Emosi xstabil. Aku rasa nak marah walaupon awek cun ramai kenyit mata kt aku..

3) Terpaksa mengaku kawan aku hensem sbb dia merajuk..

4) Lisa ngn Mia xbalas 'poke' aku..

5) Kipas Laptop terbang ntah ke mana..

6) Xleh study. Cafe World xleh bukak :'(

7) Selipar jamban aku putus..

8) Tengok cite Korea. Memang awek dia cun. Tapi balak dia sampah..

9) Ada bapok dtg bilik aku.. =.=''

10) Terkenang kekasih lama.. Jue Evans.. Serius..

Satu je buat aku hepy :

Masih hidup..



Sep 21, 2010

KETULUSAN HATI..


Hati terdiam kala Bibir mula menagatur bicara.. Akal mula melakukan tugas nya..

Mata mencari ke mana arah yg perlu pergi.. Kaki melangkah mengikut arahan..

Tangan mencapai apa yg diinginkan.. Kemahuan puas kerana sudah dipenuhkan..

Tetapi aku kehilangan kekuatan..

Kerana pengeluaran kumbahan yg tiada tandingan..

Aku sakit perot. Sangat2.. =.=''



Redhai ketulusan hati..
Beri aku ketabahan..
Aku sanggup berkorban, demi rahmat Mu..

pe kaitan ngn ketulusan hati..

Sep 20, 2010

EMO..

Satu perkara yang pasti, ramai rakan blogger ku sedang berada dlm keadaan EMO.. Aku pon nak join lah! Ahha.. Tapi aku bukan nak emo2 di sini. Walaupon aku tgh berada dlm keadaan yg sepatutnya aku emo..


Bila aku tgk diorang emo, aku tertarik nak tahu. Apehal. Nak gaduh ke pe. Walaupon xde kaitan ngn aku. Pe kes lak minah/brader tersebut.. Lalu aku membuat andaian sendiri berdasarkan ilmu alam yang aku warisi daripada Mak Bedah.. (sape ntah)


Berikut merupakan andaian aku yg telah dipersetujui oleh rumate aku ketika dia sdg sebok study. Padan muka beliau eheh :


1) Mereka yg emo sedang mengalami saat paling getir dlm hidup d mana mereka terpaksa berhadapan dgn keadaan yg mereka tidak pernah bayangkan akan terjadi selama mereka bernafas atas bumi ni..


Contoh yg boleh dilihat seperti : Kesukaran utk mengeluarkan air besar kerana jamban kolej yg ditinggal selama 2 minggu terlalu jelik utk dicangkung akibat tidak pernah dicuci kerana Makcik cleaner pon nak raya jugak!


2) Emo terhasil akibat perubahan hormon @ ketidakstabilan hormon yg mengganggu emosi tukang emo dan menyebabkan semua benda yg ada dia nk campak ke lautan kasih tidak bertepi..


Contoh yg boleh dicontohi : Ahmad mendapati hormon kelelakian dia semakin berkurang. Hal ini menyebabkan dia tidak lagi bergaul bersama teman wanitanya dan bertukar arah utk bersama lelaki. Teman wanita Ahmad telah emo melihat keadaan ini.. Yang emo adalah teman wanita Ahmad.. Paham?


3) Mereka yg emo juga mungkin telah dipaksa utk menyukai atau terpaksa suka kepada sesuatu benda atau seseorang.. Akibat kehendak mereka tidak dpt diluah @ kalau diluah pon memang xkan dapat, so diorang hanya boleh ber emo sahaja..


Contoh yg boleh disaksikan bersama : Ahmad malu utk meluahkan isi hatinya kepada Timah. Lalu dia mnggunakan Minah sebagai perantara. Minah menyimpan hasrat utk bersama dgn Ahmad dan dia pon telah terperasan bahawa Ahmad ni konon nk ngorat dia.. Dia xtahu yg Ahmad nk dia jadi kuli sahaja. Timah kool je.. Ahmad yg emo sbb kena deal ngn Minah yg perasan disukai oeh Ahmad padehal Ahmad langsung xsuka kt dia. 


Tu je yg aku boleh bagi setakat ni sbb aku tgh tahan sakit gila perot. Nak abeh kan taip entry ni, nk pegi jamban, bersihkan jamban dulu baru boleh berak dgn hati yg berbunga2 sbb jamban dh xmcm rupa jamban lagi dah! Mcm loji kumbahan najis je. Ok sapa nk ikot? Jom2 kang terkincit. Maap ye xde pantun. Nak cepat sgt ni. Dah kemut2 siap =.=''

UBAH LAGI..


Header aku ubah lagi! Xde keje ke? Mane pegi esemen yg belungguk2?? Exam lusa.. Pehal x setadi??

Ye, aku memang suka membuang masa.. Dan aku tergolong dalam golongan org yg rugi :'(

Bila nak maju mcm nih.. Haish. Ok berbalik kepada tajuk sebena.. 

Aku dapati header yg lalu agak menyekerikan korang yg dtg tgk, so aku ubah la supaya xde yg mati kena seteroke bila singgah belog aku ni ha..

Sapa ckp takot lagi kali ni serius aku tembak pakai lastik! Dan aku xberpeluang lagi nk menghapdet cerita yg panjang2 lagi.. Bese la hidop bujang, xde yg jaga mkn minum kan.. Kan Jerry kan?? 

Oh lupa, Jerry ni bukan lah sape2 sebena nye.. Dia juga manusia dan bukan TIKUS seperti yg korang pikir..

Apa hubungan dengan TOM??

Perlu ke aku bagitau.. Jgn sebok leh x!! pergh ayat..

Ape pon aku nak akhiri dgn pantun lagi, sebab kalo syair, panjang sgt. Ye dak? :

Walau sikapmu sekeras bata,
Namun hatimu serapuh kaca,
 Biarlah hati temui cinta,
Biarkan kasih tetap bersama..


Pehal aku jiwang2 ni!!! Arghhh! tolong un-jiwangkan aku..

HUJAN..

Dulu aku benci kau.. Sebab pe? Kau basah.. Kau berair.. Kau sejuk..


Selalu halang aku daripada melaksanakan keje aku.. Selalu buat aku malas, buat aku termenung..


Aku harap mentari kembali, dan kau boleh belah!


Bila kau dah belah, aku hepy kejap.. Tapi aku xsuka panas.. Buat aku geram, buat aku jadi HOT!


Dan saat kamu berdua hadir bersama, lagi lah aku xsuka! Hujan yang panas! Pekehey nye..


Sedang aku masih memaki maki korang, tiba2 pelangi datang.. Aku terpikat, dia sangat cantik. Xmcm korang..


Hari2 aku tunggu pelangi.. Tapi dia xkan muncul dgn sendirinya.. Korang kena ada baru dia boleh muncul..


Dah lama aku xnampak pelangi.. Dia xtau ke yg aku rindu kt dia? Korang leh tolong x?


Aku nak tgk pelangi.. Korang kena tolong aku.. Aku janji xmarah korang dah..


Aku mintak maaf sebab x hargai kehadiran korang..


Boleh kan aku nak tgk pelangi? Sementara aku masih ada waktu..


Korang dah berjasa sebab temukan aku dgn pelangi.. Terima kasih.. =)

Sep 19, 2010

CANTIK..


Kan? Cantik kan?? Haa.. Aku tau, memang cantik.. HAHAHA!

Asek2 header macam 2 je  =.=''

Tapi kali ni ada ubah.. Tu haa, JERRY 2. Tau x sapa??

MALU LAH!! 


Pantun akan mengakhiri entry panjang kali ni :

Sampai kapan harus ku tunggu,
Tidak tahan hati merindu,
Wahai mamaku, ni dia menantu,
Habaq mai bila nak cucu! 

GATAiiiii!!!

\(^.^)/

Sep 18, 2010

SERIUS..







SERIUS..

Ye, aku tgh serius. Sape gelak aku hantuk pale!

Hari ni hari serius sedunia.. seriusly..


Izinkan aku akhiri dgn pantun.. (lagi) 

Cahaya mentari hilangkan kabus,
Pening aku mencari arah,
Aku memang seorang yg serius, 
Ada sapa punya masalah?

(-__________________-!!)


Oii DA SAMPAI Oii..


Tajuk yg mintak penerajang.. Alhamdulillah aku dh ber landing dgn selamatnya kt Kuching jam 8 plus plus td.. Macam bese, melantak mcD sepuas hati, meminum air kembungkan diri, mencari cinta siapa yg sudi, menuai kasih d sempadan janji. eheh. Sesampai je kt bilik, Oh My Gelii! Sedih melihat bilik yg terlalu kemas, lalu aku menyepahkan setiap inchi ruang yg ada dengan membaling baju2 (dalam) dlm beg aku sesuka hati.. HAHAHA! esok aku jugak kena kemas balek.. 

Ha seblom telupa. Tadi tym kt airpot Penang, aku jumpa Tony Eusoff, Aida Aris dan ramai lagi. Yang aku pelik nye, cmne diorg tau tym bila aku nak balek. uhhuh. Siap dok seblah dlm smoking room. Aku saje dok dlm smoking room, amek udara.. Abeh kool dh tadi.. Offer kan tmpat duduk kt si Tony. HAHA! Punya la semart! Serius. Pergh tergoda aku. HENSEM!! Gila lah. Pramugari MAS pon ada dlm smoking room 2. Muka je cantik tapi perangai =.=''

Izinkan aku akhiri entry kali ni dengan serangkap pantun. (terlalu tiba-tiba)  : 

Puas mencari rimbunan selasih,
Tersadai di tepi jalanan baiduri,
Ku puja sayang, ku puja kasih,
Oii aku dah balek la nii!

(-.-'')

Sep 17, 2010

BAI BAI..


Andai ada tersilap kata,
Maafkan aku penghuni dunia..

Mintak maap ye kat sesapa yg aku ada buat salah. Petang nanti aku balek dh.. 

Ter gatai ke.. Ter intai ke.. Ter rindu ke.. Ter sayang ke.. Ter cinta ke..
Terutama kepada mereka yg aku dok pegi gedik2. Bese la, remaja.. eheh.
PERHATIAN! Sesapa yg ada terasa hati, jujur lah cakap. Memang aku xde niat langsung nak melukakan hati nurani korang. Betol.. Ta tipu munye.. Kekadang yg simple bagi kita, tidak bagi orang. Yang lucu bagi kita, menjelikkan bagi orang. Bukan senang nk puaskan hati semua pihak kan.. Apa yg kita boleh buat?

KERJASAMA! ahha.

Korang nak tau x?? Ada bidio bawah ni.. Haa pes taim aku upload bidio. Abaikan keselekehan pakaian dan alam sekitar bilik aku.. Tape2 jgn risau. Muka aku x ada so korang xyah muntah k.. :)

Kejap je xleh lama. Sebab korang xnak tgk pon kalo lama2 kan.. Maen gitar mcm sampah nak mintak org dgr plak =.='' 

Itu adalah gitar buruk kesayangan aku.. Xleh tido tanpa beliau d sisi.. Dah 3 tahun beliau tido ngn aku..  Korang dgr je la ek, jaga ati aku. HAHA! Lagu raya spesel ni buat korang! Penat aku cari.. Oh aku dh manual play kan A7X d atas. Sape nk dgr, tkan play balek ek..
Kain pelikat itu juga merupakan salah satu elemen penting atas katil aku..
Awat aku pakai camtu?? Memang aku suka pakai camtu. Selesa dan tidak terlucut.. =P

video

Mcm bangang plak aku tgk. Xpe la. k Bye suma!


Sep 16, 2010

GATAiii!


Aku : Aii Makngah lama xnampak. P mana??

Makngah : Aku p mana pa, ang 2 yg p tah mana hala. Ni mak ang ada?

Aku : Ada kot kt dlm, cuba p try test uji exam determine tgk.. =.=''

Makngah : Ha xpa2. Minah, (anak dara dia berumor lingkungan 18-an) ang tggu sini sat..

Minah : Mak, jgn lama sgt. Cek segheau dok kt kandang ada boya ni..

Makngah : Ish merepek pa. Yang ada teratai layu d tasek madu ja yg mak nmpak.. (sambil kenyit mata kat aku)

Aku : Wadefak!! Ehem, ni anak Makngah ka? Amboih besaq dh no, dlu tym kecik, kecik lagi.. =.=''

Makngah : Ampa bermesra la dulu, Makngah cari mak ang sat. Biah oooo Biah! (melaung nama mama aku)

Perbualan Aku dan Minah terpaksa d potong kerana terlalu banyak mengandungi unsur2 Api, Air, Tanah dan Angin.. Ahhahha. la la la la la~

10 minit sebelum jam 2 petang, Mama dan Makngah aku hadir ke tempat kami berada..

Mama : Ampa buat pa dari tadi??

Aku : Besa la ma, bercengkerama d bwh sinaran mentari..

Mama : (tanpa melayan aku) Cmni la Kak Siah, (Makngah aku) esok2 ka Biah mintak Ajelip antaq kt umah teros la na..

Makngah : Haa elok la. Bukan pa Biah oi, aku xpa. Abg Mat ang 2 bukan buleh. Dia kalo leh nk settle cepat benda ni..

Aku : Pa dia pa dia??

Mama : (masih x layan aku) Ha Minah, dia ada buat benda xsenonoh dak kt ang tadi??

Minah : ..... (senyap dan tunduk)

Aku : Ah sudah! Pasei pa plak dah Minah ni.

Minah : ... (Mula menangis tersedu sedan..)

Mama : Budak betuah! Apa ang buat kt Minah ni hah???! Sambil mengejar aku sepantas Usain Bolt.

Aku : Cek x salah ma! Bukan ada pasai dia nk teriak. Sungguh! Sambil berlari lebih pantas dari Usain Bolt.

Mama : Ang toksah dok muhung! Gatai merela. Xreti nk menikah dulu ka! Aku lastik teloq ang baru ang tau!

Aku : Ampun ma, ampun sempena raya ke-6 ni! Sempat menoleh ke arah Minah, dia tersengih2 dan blah balek dgn Makngah aku. Kuangjaq!!



Penat aku berlari.. Abeh tekeluar semperit, batang buruk, tart blueberi, popia gulung. urgh =.=''


PAN-TONE..


JUALAN PANTUN KINI BERMULA!

Kicau Burung kedengaran berlagu,
Mengganggu Tupai sedang berangan,
Susah sungguh permintaan mamaku,
Mungkinkah aku dapat tunaikan..

Ali bersiul memanggil sang Bayu,
Tetapi yang datang si Kura-kura,
Suatu hari d panggil nya aku,
Ingin sampaikan satu perkara..

Berkerut dahi meneran tahi,
Tahi keluar berwarna Sarsi,
Kenapa dengan mamaku ini,
Aku mula merasa sangsi..

Karam aku d lautan duka,
Kala mencari Cinta berharga,
Mamaku mula membuka bicara,
Sambil mengunyah kueh Raya..

Mata dijegil tanpa berkelip.
Bila Awek ajak bercumbu,
Begini anakku wahai Ajelip,
Mama ingin menimang cucu..

Saat dikau berlalu pergi,
Tinggal daku seorang diri,
Tersembur air mataku ini,
Kerana ketawa gelinya hati!

Sazali memanglah anak si Bapak,
Sampaikan bapak, Sazali pijak,
Mama serius janganlah gelak,
Kelak nanti makan penyepak!

Puas sudah aku menunggu,
Baru sampai dkt Tol Juru,
Sape boleh tolong aku,
Buatkan cucu utk mama ku? =.=''


BELI JGN X BELI! =)

Sep 15, 2010

SUDAH PENAT..


Puas saya kejar, nak panggil awak.. Awak terus lari dari saya..

Awak nak pegi mana tanpa saya?

Oh.. Ada orang melambai kt awak.. Dari jaoh, saya hanya mampu melihat..

Awak pegi kat dia, sebab.. Dia cinta lama awak.. 

Tapi kenapa awak xnampak gembira? Ataupon awak d paksa?

Tidak.. Awak hanya terpaksa kembali pada dia.. Awak terpaksa tinggal saya..

Saya dipaksa utk ditinggalkan oleh awak..

Eh awak nk ke mana dgn dia 2? Jaoh..

Ya, awak nk pegi jaoh dari saya.. Tapi apa yg boleh saya buat.. Hanya mampu melihat..

Lemah kan saya? Saya xmampu lindungi diri sendiri, apatah lagi nk lindungi awak..

Awak terpaksa, demi menjaga keselamatan sendiri.. Mungkin bila bersama saya, awak akan sentiasa d ganggu.. Tetapi tidak dengan dia..

Walau apa pun alasan awak, saya xkan salahkan awak.. Mungkin saya marah, tapi saya tidak pernah membenci awak.. Saya cuma inginkan awak bahagia..

Jika bukan dgn saya, saya tetap terima.. Dan saya tahu, saya tidak boleh bahagiakan awak sepertimana sepatutnya awak d bahagia kan..

Saya marah dgn diri sendiri kerana tidak dpt menjadi yg terbaek utk awak.. Tetapi saya juga bangga kerana saya mampu lepaskan awak walaupun hati saya bagai gunung berapi nk meletop.

Tiada permata seindah dirinya,
Tidak terlawan tinggi nilainya,

Andai jodoh temukan kita,
Biarlah ku tunggu kau d syurga..

Saya bukanlah yg terbaek utk awak. Tetapi saya berusaha membaiki setiap kelemahan saya..

Saya bukanlah penyeri hidup awak. Tetapi saya cuba memberi senyuman d bibir awak..

Saya bukanlah sang wira gagah perkasa. Tetapi saya dah pun berjaya melepaskan cinta saya..

Saya rasa saya akan mula cintakan diri saya.. Semula..


Sep 14, 2010

KU INGIN, ENGKAU MENJADI MILIK KU..


Semalam aku pegi beraya umah sedara mara jaoh.. Yang xbape nk dekat.. 

Aku malas nk pegi tapi dipaksa dgn kejam oleh kedua orang muda ku.. =.='

Akibat dipaksa, aku merajuk. Tidak mengeluarkan walau sepatah kata ketika perjalanan..

Bukan merajuk betol pon. Sekadar ingin memberontak, tapi tidak la melawan diorang..

Diorang singgah kedai, beli eskrem, aku pon dh x merajuk lagi.. ahahh

X x, serius. Tadi tu tipu je.. Betol, aku tipu.. 

Sesampai nye kitorang d hadapan sebuah rumah. Waah, cantik rumah tu..

Kaler yg menarik, bentuk yg tertarik dan susunan yg d tarik tarik..

Aku turun dari kete dgn gaya yg paling kool yg penah aku buat..

Sebab ramai aweks dok betenggek kt bwh pokok dpn umah tu. ahah malu2...

Aku pon buat2 xperasan yg aku sedang d perhati walaupon aku tidak d perhati lgsung..

Lepas my parent salam ngn tuan umah, aku pon besalam la.. Pangkat apa pon aku xtau, mmg xpnah jumpa..

Tiba2 alis mata aku menangkap bayangan gurauan. ahah bukan2. Bayangan insan..

Berdiri dkt pintu masok, 30 darjah arah utara bersamaan 50 batu nautika dari tempat aku berada..

Terbelahak aku seketika. Wow! Belen Awek mana plak ni..

Rambut yg lurus menutupi paras ketiak bahu. Mata yg tertonjol membulat umpama buih yg dihasilkan melalui kentut d dalam air..

Hidung yg boleh menggantikan tempat sangkut topi dan kot..

Bibir yg pink berkilat umpama batu marmar yg di polish dgn vanish..

Siapakah gerangan awek tersebut?? Hatiku semakin tidak haruan..

Ingin sekali aku menyambut tgn dia yg tidak dihulur tu, tapi apakan daya.. 

Mamaku dah mengeluarkan bijik mata nya utk berjuggling..

Agak lama kitorang dok kt lua sebab tuan umah 2 lupa nk ajak masok.. adeh.

Aku ni dh la mcm Vampire, kalo xdiajak, aku xboleh masok umah seseorang.. haha

Akhirnya masok jugak lah kami ke dlm rumah tersebut.. Tuan umah 2 merupakan anak kepada sepupu kepada sepupu adik Tok Wan aku belah mak dia. Kiranya adik Tok Wan aku ni laki, so sepupu ni belah pompuan tu.. Memang sgt jaoh la perikatan kitorang, tapi kenal dari kecik g dgn abah aku.. Sama2 maen cak lim pom dulu..

Sembang punya sembang, air pon sampai. elok sgt la, tekak aku kemain kering lagi sejak smpai tadi..

Baru nk ucap tenqiu beri march, aku baru sedar. Si waitress ni yg awek tadi 2.. Parkinson aku 15 minit. Betol2 seblah aku dia duduk. Aku senyap..

Aku pandang depan, duduk dgn sopan, xkelip mata, xkuakan napas, xbunyikan kentut, xkorek idung, xhembus hingus, xmaen janggut, xgerak kan telinga, xangkat2 kening. Sumanya aku x!

Memang otomatik aku lumpuh. Rasa cm nk mampos sbb xleh benapas..

Lepas 15 minit, aku usha dia melalui mata periskop yg aku ada.. Dia tesenyum2, tersipu2, terangguk2, ter bang head, tersinis2. Pe kejadah dia ni. Betol ke x..

Xlama lepas tu, dia pon blah g dapor blek.. Aku pon kembali menyibok perbualan org2 tua.. Aku tnya la yg tadi tu sapa apa suma..

Bapak dia jawab, tu anak bongsu dia. Umor dh 25 tapi xde lagi yg nk masok meminang.. Suma dia sempurna, elok.. Cuma dia xdikurniakan suara utk bebas berkata kata..

Terkudung aku.. Oh, patot lah dari tadi dia xbercakap pape pon.. Asek senyum je..

Tiada yg sempurna jika kita masih bergelar manusia.. Tetapi bukan lah maksudnya kita tidak boleh menyempurnakan hidop seseorang.. Saling melengkapi, saling memerlukan.. Sebab itulah Dia jadikan kita berpasangan, utk saling menutupi ruang kelemahan masing2..

Haa tunggu g. Jom la kawen beramai2!! jimat kos sket. ahah =)

psst : tajuk ada kaitan kan? aku dh cuba kaitkan sehabis baek.. =.=''