Sep 14, 2010

KU INGIN, ENGKAU MENJADI MILIK KU..


Semalam aku pegi beraya umah sedara mara jaoh.. Yang xbape nk dekat.. 

Aku malas nk pegi tapi dipaksa dgn kejam oleh kedua orang muda ku.. =.='

Akibat dipaksa, aku merajuk. Tidak mengeluarkan walau sepatah kata ketika perjalanan..

Bukan merajuk betol pon. Sekadar ingin memberontak, tapi tidak la melawan diorang..

Diorang singgah kedai, beli eskrem, aku pon dh x merajuk lagi.. ahahh

X x, serius. Tadi tu tipu je.. Betol, aku tipu.. 

Sesampai nye kitorang d hadapan sebuah rumah. Waah, cantik rumah tu..

Kaler yg menarik, bentuk yg tertarik dan susunan yg d tarik tarik..

Aku turun dari kete dgn gaya yg paling kool yg penah aku buat..

Sebab ramai aweks dok betenggek kt bwh pokok dpn umah tu. ahah malu2...

Aku pon buat2 xperasan yg aku sedang d perhati walaupon aku tidak d perhati lgsung..

Lepas my parent salam ngn tuan umah, aku pon besalam la.. Pangkat apa pon aku xtau, mmg xpnah jumpa..

Tiba2 alis mata aku menangkap bayangan gurauan. ahah bukan2. Bayangan insan..

Berdiri dkt pintu masok, 30 darjah arah utara bersamaan 50 batu nautika dari tempat aku berada..

Terbelahak aku seketika. Wow! Belen Awek mana plak ni..

Rambut yg lurus menutupi paras ketiak bahu. Mata yg tertonjol membulat umpama buih yg dihasilkan melalui kentut d dalam air..

Hidung yg boleh menggantikan tempat sangkut topi dan kot..

Bibir yg pink berkilat umpama batu marmar yg di polish dgn vanish..

Siapakah gerangan awek tersebut?? Hatiku semakin tidak haruan..

Ingin sekali aku menyambut tgn dia yg tidak dihulur tu, tapi apakan daya.. 

Mamaku dah mengeluarkan bijik mata nya utk berjuggling..

Agak lama kitorang dok kt lua sebab tuan umah 2 lupa nk ajak masok.. adeh.

Aku ni dh la mcm Vampire, kalo xdiajak, aku xboleh masok umah seseorang.. haha

Akhirnya masok jugak lah kami ke dlm rumah tersebut.. Tuan umah 2 merupakan anak kepada sepupu kepada sepupu adik Tok Wan aku belah mak dia. Kiranya adik Tok Wan aku ni laki, so sepupu ni belah pompuan tu.. Memang sgt jaoh la perikatan kitorang, tapi kenal dari kecik g dgn abah aku.. Sama2 maen cak lim pom dulu..

Sembang punya sembang, air pon sampai. elok sgt la, tekak aku kemain kering lagi sejak smpai tadi..

Baru nk ucap tenqiu beri march, aku baru sedar. Si waitress ni yg awek tadi 2.. Parkinson aku 15 minit. Betol2 seblah aku dia duduk. Aku senyap..

Aku pandang depan, duduk dgn sopan, xkelip mata, xkuakan napas, xbunyikan kentut, xkorek idung, xhembus hingus, xmaen janggut, xgerak kan telinga, xangkat2 kening. Sumanya aku x!

Memang otomatik aku lumpuh. Rasa cm nk mampos sbb xleh benapas..

Lepas 15 minit, aku usha dia melalui mata periskop yg aku ada.. Dia tesenyum2, tersipu2, terangguk2, ter bang head, tersinis2. Pe kejadah dia ni. Betol ke x..

Xlama lepas tu, dia pon blah g dapor blek.. Aku pon kembali menyibok perbualan org2 tua.. Aku tnya la yg tadi tu sapa apa suma..

Bapak dia jawab, tu anak bongsu dia. Umor dh 25 tapi xde lagi yg nk masok meminang.. Suma dia sempurna, elok.. Cuma dia xdikurniakan suara utk bebas berkata kata..

Terkudung aku.. Oh, patot lah dari tadi dia xbercakap pape pon.. Asek senyum je..

Tiada yg sempurna jika kita masih bergelar manusia.. Tetapi bukan lah maksudnya kita tidak boleh menyempurnakan hidop seseorang.. Saling melengkapi, saling memerlukan.. Sebab itulah Dia jadikan kita berpasangan, utk saling menutupi ruang kelemahan masing2..

Haa tunggu g. Jom la kawen beramai2!! jimat kos sket. ahah =)

psst : tajuk ada kaitan kan? aku dh cuba kaitkan sehabis baek.. =.=''

16 comments:

hentakbelipat said...

masing2 ad kekurangan kan...

Lindonut said...

aww. story sgt comell! :"D

btul2, sume ade kurangnye. :)

Aku Tom.Bukan Jerry. said...

ye ye betol!! eh donut. pe yg comel?? haha

~cik manis~ said...

sweetnye. pinanglah utk dri sdri ;p

sukahati kening la pintal2 kening~ said...

tiada yang sempurna.Yang penting dalaman dan hati budi diri=))

Aku Tom.Bukan Jerry. said...

manis : nk pinang cmne?? hehe


Kening : =) <3

amira said...

pinang je.. aku tolong pukul kompang ni ha..

Scya LollitA said...

tp kdg2 yg x sempurna tu yg baek kan kan kan ? ^_____6
lebih baek dr yg smprna (:

Aku Tom.Bukan Jerry. said...

ye ye betol3!! :)

meowwmania said...

pelah ajak beraya pon majuk hahah...

Aku Tom.Bukan Jerry. said...

meow : :")

fideila said...

sweet ceritanya..dont judge a book by its cover..eh2 ada kene mengena ke?
huhu

puteriqaizyan said...

wah...mcm cerite novel lak :)

biase la..manusia bkn sume sempurna..

masing2 ade kekurangan dan kelebihan :)

elmo blurb said...

kawen je nan die ! :)

Aku Tom.Bukan Jerry. said...

elmo : ahah.. beza lah umor.. =.='

elmo blurb said...

ape salahnye :)