Jan 27, 2012

KENAPA BERAK DI TENGAH MALAM?

Setiap kali korang keluar dari jamban, apa ayat pertama yg keluar dari mulut?

1) fuhhh lega ceq oii!
2) hadoih, saket lagi perot ni.
3) arghhhh pedihnya lubang dubur ku.
4) syukur, dapat juga aku beristinjak.

sudah lebih 15 tahun aku buat kajian tentang reaksi orang yg baru keluar jamban. sekilas pandang muka je aku dh tahu korang ni jenis yg mcm mana. HAHAHA!

kotor ke sembang pasal berak, jamban, etc. ? ye, kotor. HAHAHH! tapi aku nk cite jugak. jamban kt umah aku terletak berhampiran dengan pintu dapur ke-2 yakni seblah bilik air. bukan d dalam, tetapi d luar rumah. tak la sampai berkilometer jaoh nye. gile ke hape! dalam 5,6 langkah, sampai la ke tempat yg d tuju. sapa yg ada tabiat suka berak tengah2 malam macam aku? aku bukan xnak berak tengah hari, tapi panas la. xselesa rasanya kalo nk membuang tym berpeluh ketiak bagai. hahahaha.

tapi aku yakin korang semua mesti jamban sekali ngn tempat mandi kan? sambil mandi pon boleh uuhh uhhkk kan?? ye la, rumah aku ni rumah kampong. jamban lua rumah, jamban cangkung. bukan jamban tempek dubur. tapi apa yg aku nak kongsikan d sini ialah, salah satu sebab aku suka berak tengah malam tym org dh tido sebab aku boleh berak bukak pintu. pelik? tak pelik pon bg aku. oleh sebab jamban aku kt lua, menghadap sawah padi, itu le pasal aku bukak. kang kalo tutup, xtau apa yg ada kt lua. huehuheuheu. lagipon, lampu jamban rosak. lilin xde, torchlight kehabisan bateri, BB Torch pon xterbeli. tapi aku xla londeh semua tym bukak pintu, masih pakai ken basahan dan langsung tidak merenung ke arah bawah, hehe. percaya plisss.

fakta menarik bila korang berak bukak pintu (untuk yg sama kes macam aku la) angin malam yg bertiup sungguh mendamaikan. dengan kehijaun sawah padi yg terbentang luas walaupon xleh nampak sebab tengah malam. in fact, hamboih! aku dapat tengok taburan bintang yg bersepah atas langit. cantik sangat. sukee sangat. suwiit sangat. *muntaaaaaahiii. tapi setakat ni aku belum pernah la terserempak apa2 kt lua jamban tym aku tgh bereksperimen dlm tu. maksud aku, selain manusia dan kucing. berak itu sihat. manusia mana tak pernah berak??

tidak kira lah makanan yg kita makan berharga mahal atau hanya goreng pisang Mak Temah, mahupon cucur kembong Pak Mail, semua akan tetap keluar dari tubuh menjadi tahi. segala zat, lemak, protein, etc. akan d serap ke dalam tubuh dan mana yg tidak d perlukan akan d keluarkan dalam bentuk tahi yg comel gitu. perlu ke rasa geli bila kena cebok kan mak atau ayah kita apabila mereka sudah tidak berupaya nanti? mereka tidak pernah merasa geli untuk membasuh segala kotoran kita sewaktu kita masih kecil. hargailah ibu bapa anda selagi mereka masih ada :)

* bagus tak pesanan aku. HAHAHA. nak berak jap. adeh, makan cabai banyak sangat.

7 comments:

Ym.Bundle [Blog.Sampah] said...

kehkehekeh...ko berak tak tutup pintu masuk ular baru ko tau..

Ajelip™ said...

haha ular gua boleh lawan balek :P

Encik Fikhri said...

berak bukak pintu bahaya weh.kang orang sergah kan naya tu..

Anis izyan Abd Rahman said...

at last , found another faveret blog !! nice

Ajelip™ said...

haha tocey2

gadis oren said...

hahaha , loqlaq betoi .

♥ asma ♥ said...

xleh blah entry ni. hahhhaa :D