Feb 8, 2012

SOLAT OI.

Bila lapar, kita hanya perlu melantak.
Bila ada duit, kita perabeh sampai wolet rabak.
Bila sedih tengok drama, kita menangis terbahak bahak.
Bila borink dok umah, kita lompat keluar melepak
Bila sakit perut, kita cepat2 pegi berak.
Bila nak pegi Pahang, taknak lalu highway Karak.

tapi bila azan berkumandang?

time tu la tersedu tersedak sedak.
time tu la nak tunjuk hijaunya kahak.
time tu la buat buat pekak.
time tu la ada hal pulak.
time tu la buat taik mata berkerak kerak.
time tu la bersolek bermacam celak.
time tu la tak ingat dia dah xde mak bapak.

Ingin aku ingatkan diri sendiri dan rakan taulan. Solat itu TIANG agama. Lakukan lah hal duniawi selepas kita menunaikan tugas sebagai hambaNya. Mencintai akhirat tidak bermaksud meninggalkan hal dunia. Kalau tiang tak pernah kukuh, macam mana rumah nak bertahan lama??? Nak ke hidup takde rumah??? Ni yang nak marah ni!!!


*masih lagi dalam mood tacing. kucing aku mai bulan pulak dah. otoke otoke otokeeee!

4 comments:

wanie mn said...

Even bila bc rs klakar, tp meaningful. Thanx sebarkan peringatan. :-)

Ajelip™ said...

sama2 cik wanie mn gambar katun tengah garu pale :)

kata kila said...

otoke otoke.. ermmm sesungguhnya solat itu tiang agama. bagus bro. sesama lah kita ingat mengingati :)

hazanis said...

betui..solat tiang agama...^^


p/s::nape sedih??hohoho