Aug 29, 2010

APEDEHAL NGN CEMBURU (2)..


Ini adalah sambungan daripada part 1 :

TOM kembali meneruskan perjalannya yang terhenti. Tiada arah.. Sejak kecil TOM telah memasuki wataniah kucing seMalaysia.. Dia tidak kenal siapa ibu bapa mahupon sanak saudaranya yang masih ada.. Akhirnya TOM mengambil keputusan untuk mengekori VAVY dan MOT.. Dia ingin mengetahui siapa MOT sebenarnya di hati VAVY.. TOM mengekori mereka dari jauh. Kelihatan sangat mesra, siap bertepok tampar.. Gigit menggigit. Ok, TOM boleh sabar lagi.. Sampai satu tahap MOT mula meraba bahagian dada VAVY.. VAVY boleh rilek je bagi, buat macam xdepedehal sgt la.. TOM mula naik angin. Pe masalah diorang ni nk buat depan2 kucing awam.. 


Setibanya di hadapan sebuah restoran manusia, MOT dan VAVY masok ikut pintu belakang.. Setelah puas menyelongkaq, akhirnya mereka berlari keluar dengan menggonggong dua ekor ayam golek. Siap ngn sos sekali.  TOM terkedu.. Lajunya mereka bertindak. Tetapi malang bagi VAVY, ekornya sempat di genggam oleh salah seorang pekerja restoran terbabit. VAVY menjerit kesakitan, meminta tolong kepada MOT.. Lagi sekali TOM tersedak, MOT dah hilang dari pandangan.. MOT terus pulang ke rumahnya utk melantak bekpes yang dia dapat pagi tu tanpa mempedulikan nasib VAVY.. TOM yang melihat sedari tadi mula bertindak. Dia menerkam ke arah pekerja itu dan menggigit telinga pekerja itu sehingga mengeluarkan tahi telinga. ahah. TOM memegang tangan VAVY dan terus lari meninggalkan kawasan itu.. Sesampainya mereka di hadapan rumah VAVY..


VAVY : Tengs TOM.. Xde awak tadi, xtau la ape jadi kt saya..


TOM : Its okay. Tapi MOT g mane? Bukan ke dia ada ngn awak? (kura2 dlm perahu)


VAVY : Emm, dia memang salu g2. Pegi sama2, tapi if sumthg happen, tanggung sendiri.. 2 perjanjian kami sbb xnak menyusahkan hidup masing2..


TOM : Boleh saya tanya sket? Em, apa sebenarnya hubungan awak ngn MOT?


VAVY : Kenapa awak nk tahu? Dia kawan baek saya.. Dari kecik g ktorang kenal..


TOM : Kawan je? I mean, xde pnah terpikir to the next level?


VAVY : Hahaha. Ape awak ni? Saya kawan la ngn dia, sama mcm awak..


TOM : Oh, xpe la.. Cuma saya rasa laen sket dengan MOT tu..


VAVY : Apa maksud awak?? Awak kenal ke dia?


TOM : Tak.. Naluri saya mengatakan, MOT tu banyak niat yang menyimpang..


VAVY : Ok.. Saya paham. Mayb sebab kejadian tadi awak rasa mcm 2 kn? Tapi awak xboleh nk judge a cat mcm 2 je.. I mean, baru sehari awak tengok dia, awak dh ckp mcm2 sal dia.. Saya kenal dia dekat 5 tahun dh.. Memang kitorang kawan dan perjanjian kitorang mcm 2..


TOM : Maafkan saya atas ketelanjuran. Tapi saya bercakap atas dasar naluri kejantanan.. Tak ramai kucing yang boleh d percayai sekarang. Saya pon bukan la baek sangat, tapi saya dpt rasa yang MOT memang ada niat x baek..


VAVY : Dengar cni ek TOM.. Saya kenal awak semalam. Saya tumpangkan awak sebab kesiankan awak. Bukan sebab nak dengar naluri kejantanan awak 2.. Simpan je ek, jgn masok campur hidup kitorang kalo awak still nk ckp yg bukan2.. Kita boleh kawan as long awak xburukkan kawan saya..


TOM : Eh jangan la salah paham. Saya sekadar meluahkan ape yg saya rasa.. To be honest, saya mengekori kamu berdua tadi.. Kamu bukan seperti kawan biasa bagi saya. Pada awak mayb la mcm 2.. Tapi bukan MOT.. Dia seperti menunggu saat yg seswai utk amek kesempatan terhadap awak..


VAVY : Oh my.. Stalker plak dh.. Encik TOM, sini bukan tempat nk meluahkan perasaan ke hape. Saya dan MOT tetap akan berkawan. Awak ada ke xde ke lpas ni, memang saya xpeduli..  Dan satu lagi yg memusykilkan, kenapa awak ckp suma benda ni kt saya? Apa yg awak nak?


TOM : Walaupon baru sehari kenal awak, tapi saya rasa mcm dh lama.. Memang pelik, saya tahu. Tapi saya cuma xnak apa2 jadi kt awak.. Saya cuma risau. Kucing mcm MOT, banyak helah nya.. Saya pernah bertugas d penjara sebelom ni, dh mcm2 ragam kucing yg saya tgk.. Dan perangai MOT menunjukkan dia tergolong dlm golongan x baek..


Tiba2 MOT muncul dari hujung lorong.. Terus menghampiri mereka..


MOT : Halo brader, lu baek sgt la kan nk tuduh gua mcm 2 plak.. Ayat cm nk gadoh..


TOM : Hem.. Bukan mcm 2 maksud saya.. Maafkan saya. Sekadar berkongsi rasa. Xapa lah, jika kehadiran saya mengganggu hidup kalian, saya pergi dulu..


MOT : Haa, elok la kau blah. Baru sehari datang dh nak kutuk2 orang. Perangai mcm setan. Xpadan ngn misai kurang sehelai, ada hati plak nak mengorat VAVY. Go to sell la kau!


VAVY : *Hell la MOT..


MOT : Ape kau ni? sebelah kan dia plak? (cover malu) 


Sambil memandang VAVY, TOM berharap VAVY akan mempertimbangkan baik2 tentang kata2 nya sebentar tadi.. Tapi malangnya, VAVY buat donno je. Dia teros tarik tangan MOT masok ke dalam kotak nya.. TOM berlalu pergi dengan hati yang berkecamuk.. Dia tidak mahu VAVY salah sangka terhadap dirinya.. Kakinya terasa berat utk membiarkan VAVY bersendirian dengan MOT, namun hatinya menyuruh dia melupakan saja VAVY.. Pergi ke tempat baru dan mulakan hidop baru..




Apakah yang sebaiknya TOM lakukan?

(cerita ini akan d sambung mengikut kehendak pembaca. 2 pon kalo ada yg baca. ahahh)

xde idea sebeno nye. HOHO!


5 comments:

Roxy zai said...

smbung2!!hehehe..^_^

♥Ismi Huda♥ said...

ahah! lawak ja.. sambung lg.. Tom truskn usaha memikat Vavy.. owhh ad hati ek.. haha.. Mot tnjuk belang lah.. pe lagi.. hihi..

keep it up.. suke2.. :)

Aku Tom.Bukan Jerry. said...

cite ni xkan abes la.. hoho :D

a n a b e l l a said...

kucing awam? comel je!
ape kate TOM bunuh je MOT tu?
tp MOT cam macho la plak.
hahaha

Aku Tom.Bukan Jerry. said...

MOT macho??? haha.. TOM baek sgt kot..