Aug 23, 2010

PES TAIM..


Aku ushar sorang muslimah.. Aku minat, ohno! Apa aku nk buat..

Macam mana pon aku mesti kena dapatkan.. Kalo x aku merajok ngn diri sendiri. hoho..

15 kali aku try dekat.. Tapi xleh, ada penghalang..

Sifat pemalu aku yg jadi penghalang.. Cmne aku nk buat..

Aku tanya punya tanya, last2 dpt jugak no. tepon dia! Yess!

Emm, ape aku nk buat bila dh ada no. tu..

Lagi sekali sifat pemalu dtg tanpa henti.. Aduh, segan lak..

Punya tebalkan muka pakai selimut 3 lapis, aku bukak henset..

Mula taip mesej, SALAM...

Lepas tekan send, aku tunggu je atas katil.. Ushar skrin henset, menunggu pembalasan yg setimpal..

Oh, dia balas! Jawab salam dan tanya aku ni sapa..

Aku mula jalankan tanggungjawab dgn pnoh berhemah.. Aii, xkenal ke..

Boleh pulak dia xknal aku padehal satu grup, ta'aruf sama2.. Xpe2, aku kool lagi..

Keesokan harinya, dia tercari2 aku ni yg mana satu.. Oh, yg ni rupanya.. Dia tersenyum sendirian.. Ok, hanya imaginasi aku..

Aku selalu lambat hadir aktiviti grup. Memang aku sengaja lambat..

Sebab aku nk dia perasan, aku ni wujud.. HAHA. 

Malam ke-2 mesej lagi.. Dia tnya kenapa asek lambat..

Yess! Dia perasan aku.. Misi dh berjaya.. Langkah seterusnya, aku mula kool kan diri..

Kontrol aje tingkah laku bila depan dia.. Pemalu kan, biasa la.. Aku buat2 cm xknal je dia..

Oh, dia terasa bila aku buat mcm 2.. Misi berjaya lagi!

Dia tnya kenapa xnak dtg dekat je sembang2.. Aku jawab, xbiasa.. 

Dia mula tertarik. Ahhahah. Malu2.. Hari2 seterusnya berlalu..

Macam la aku xtau yg dia dok ushar je aku.. (perasan)

Aku buat donno je.. Malam tu aku hantar mesej, tanya dia..

Dalam banyak2 pintu, pintu apa yg paling susah nk bukak??

Pintu Doremon! Dia jawab dgn yakin.. Bukan!! nape dia xpaham..

Dia xtau.. Aku xbg jawapan lg.. Aku bia dia tertanya2..

Pagi tu, aktiviti d padang.. Pes taim kita dok rapat.. Berdebar nya hati ni..

Aku payungkan dia sbb payung ada satu je.. hoho. Malu2.. Tapi xpe la, hepy la aku..

Aku tanya dia, nk tau x jawapan tu? Dia angguk laju2.. 

Aku jawab, pintu hati awak la.. Sebab aku tau, bukan senang dia nk rapat ngn laki..

Kemudian aku terus berlalu tanpa berkata sepatah pun..

Dia panggil, aku buat xtau.. Punya la rasa macho nye taim 2! Perghh..

Aku baru perasan, dompet aku terjatuh.. Dia panggil sbb nak pulangkan dompet 2..

Hoho. Lagi sekali sifat kool aku d guris dgn pisau belati..

Mcm mne nk cover.. Lantak la, aku teros jalan sambil pesan, pegang dlu dompet 2..

Aku nk ke tandas jap! hahaha. Masih ingin mempertahankan kool yg telah tercalar..

Bila aku g balek kt situ, dia dh xde.. Ah sudah! macam2 ada dlm dompet 2..

Bukan sekadar matawang USD dan Rupiah, malahan terdapat Ringgit Malaysia juga..

Inilah dia, sifat kool memakan diri.. Aku punya la cari dia, nampak dia dok sorang kt tangga..

Huh, nk curik duit aku ye! Tapi bila tengok dia senyum memandang aku, cair..

Gua cair der! Tengah2 panas gua berpeluh mcm mandi hujan..

Nah dompet awak.. Dia bagi balek.. Terima kasih jawabku..

Dia tanya balek kt aku, nk kunci x utk bukak pintu 2?

Aku teragak2 nk jawab.. Ah sudah! Masih ingin kool..

Aku jawab kalau nk bagi, xperlu tanya nk ke x..

Dia jawab lg, kalau saya bagi tp awak pegi duplicate, xguna jugak..

Terkedu aku, apa maksud dia.. Em, yelah.. kalau awak nk bg sgt, saya terima je..

Dia jwb lg, saya xkan bagi kalau awak xnk jadi penjaga kunci tu..

Jangan hilangkan, jangan dua kan, jangan simpan sampai berkarat..

Kunci tu hanya boleh d gunakan sekali.. Jika awak hilangkan, saya xkan bertanggungjawab..

Ewah2 banyak plak syarat dia.. Xpe la, oleh sbb aku ingin nmpak kool..

Aku tnya balek, awak pasti ke saya boleh jadi penjaga kunci 2?

Dia jwb, bukan saya yg nk bagi sgt, awak sebenarnya yg nak kopak pintu tu tnpa bukak kunci..

Terkesima aku buat sedetik dua.. Dalam nya maksud dia..

Aku meneruskan ke kool lan aku.. Saya kopak sebab saya nk tau ape yg ada kt dalam..

Sekarang awak dh tahu? Dia tanya..

Aku geleng2 tanpa angguk2..

Dia tersenyum.. Aku keliru, senyuman apakah itu?

Saya suka cara awak sebab nk kopak pintu tu..

Sebab semua org sblom ni hnya menunggu kunci dari saya tnpa berusaha utk melihat ke dalam hati saya..

Awak lain daripada diorang.. Terima kasih sebab berusaha utk bukak pintu 2..

Lagipon, saya mana ada kunci tu. Kunci tu d pegang oleh Nya..

Petunjuk dan HidayahNya lah yg menjadi kunci kepada pintu itu..

Oh no! Tertewas kah aku dengan peribadi dia?

Aku tersenyum.. Dia tersenyum.. Kita tersenyum..

Terima kasih sebab anugerahkan aku dengan Hadiah Mu ini..

Kekasih sejati bukanlah yg sentiasa ada d sisi, tetapi yg sentiasa mengingati..

 Ini adalah kisah benar..

Dipetik dari diary seorang budak tadika..

Abaikan kalau rasa menyampah ye..

psst : saya ckp sal awak la! Jgn buat donno lak.. =)


18 comments:

King Of Single said...

pehh! sumpah tertarik sgt story ni...
alhamdulillah...peribadi yg mulia..dsanjung tggi.huhu..


cop! ini dipetik dr diary sorg bdak tadika tuu...wahh! kalah aku yg da bsar nii..

maksud tsirat sume leh kite praktikkan ye kaum hawa !! haha

Aku Tom.Bukan Jerry. said...

haha.. bese la bebudak zaman sekarang. makin canggih :)

miwwa J said...

waaah2 :P

Aku Tom.Bukan Jerry. said...

kenapa kenapa?? :D

Nurulbadiah Lai said...

terbaek bro!

Aku Tom.Bukan Jerry. said...

moqaseh cik adik! :D

myra arshad (: said...

pergghhh.

*baca asyik trsilap ja. sat sat tersilap baris. HAHA*

myra arshad (: said...

pergghhh.

*baca asyik trsilap ja. sat sat tersilap baris. HAHA*

Aku Tom.Bukan Jerry. said...

haha. konpius kan? em aku sendiri pon pening baca.. :D

jane said...

ecececcececce=)

Aku Tom.Bukan Jerry. said...

mencecey2 ahah :D

DaRa MaNiskU said...

jiwang entry kali ni..hehehe

Aku Tom.Bukan Jerry. said...

bese la nek. hati mana xde taman

♥Ismi Huda♥ said...

suke entri ni.. ad byk maksud tersirat dr tersurat.. keep it up..

Aku Tom.Bukan Jerry. said...

moqaseh :')

zuana said...

cuwet sgt.. oowww gituh eyh boy ni... heheheehe bru ku tahu.. =)

Aku Tom.Bukan Jerry. said...

haha. aku pon baru tahu.. :)

ritasuzyanti said...

aceceeeyyy ;) terbaeekkk larh !