May 27, 2010

:|: BIAR MUKA X ENSEM, ASALKAN JGN HODOH :|: - PART 1

Aku tau ape yg korang tgh pikir kan. Perhatian ye. Ini bukan kisah tentang aku. hehe. Aku cuma rasa bertanggungjawab utk menerangkan maksud sebenar ayt 2 agar xde yg tersalah phm.. Walaupon xberkaitan LANGSUNG dgn aku, tp aku ttp nk menyibok dan terangkan kpd anda suma..


Aku teringat sebuah cerita yang pernah aku karang sewaktu aku bergelar penulis jalanan satu ketika dulu. Kisah benar ni. Xada masa gua nk tipu lu orang.. Kisah ni berlaku di sebuah U yg terkenal di utara semenanjung. Ada la sorang awek ni kan. HOT 2, satu U knal. Padahal baru freshie je. Emm, malangnya. Kecantikan yg dimiliki telah di salahguna untuk mendatangkan manfaat kpd dirinya sndiri. Anugerah ilahi yg indah telah dizalimi oleh ZANA, si pemilik wajah manis, sepasang mata galak terlekap indah bersama hidung mancung (ala2 HAN GA IN) di raut wajah bujur sirihnya. Kalo ikotkan, aku pon minat si han ga in 2, tp xpe. mari kita bercerita dlu.. 


Terlalu ramai lelaki yg inginkan perhatian Zana ni sehinggalah pd suatu hari, seorang lelaki bernama Zack telah mula mendekati Zana. Zack ni plak terkenal dgn kemachoan dan kesmarttan nya dlm mengorat dan mengayat pompuan2 cun. (phm2 kn la ayat2 ni ye). Pada mulanya, Zana ni xmau kt Zack ni, sbb Zack ni xbpe nk ada duit. Keje nk mengikis je. Harapkan muka je hensem, kata Zana dlm hati tnpa perasan yg diri dia 2 pon sama je. Lama-kelamaan, Zana ni mula dpt idea. Kedua-dua mereka mula bersepakat padu merealisasikan impian yg satu, yg jitu, tunjuk ajar ku sifu !! ahah, ops. terlebih suda.. haha. ok2,serius..


Zana dan Zack mula menjalankan rancangan mereka utk memerangkap lelaki dan pompuan2 kaya dgn mengorat mereka shingga mereka diberi habuan yg lumayan. Kita mulakan dgn Zana.


************************************************

Dalam course yg Zana amek, terdapat sorg laki ni. Cucu atok Ali yg dok mengajar silat n merupakan anak kpd Datuk bandar berhampiran dgn U 2 je.. Suda semestinya lelaki yg d beri nama Zali ni, poketnya sntiasa penuh dgn matawang dr dlm negara mahupon luar negara. Tp agak malang kerana Zali ni xpunya rupa paras yg indah dan mempunyai fizikal yg luar biasa besar nya. Jadi, Zali ni xde la rpt sgt ngn pompuan. Dia byk menghabiskan masa dgn kgkwn laki je. kgwn dia 2 pon, rpt dgn dia sbb masing2 mempunyai kepentingan yg trsendiri utk mghabiskan harta hamba Allah 2.. Namun peribadi si Zali ni jauh lebih indah berbanding org lain. Solatnya belum pernah sesekali ditinggalkan, amal jariah yg dilakukan toksah habaq la dan dia tidak merasa malu dgn fizikalnya yg sebegitu kerana dia sntiasa teringat pesanan arwah ibu nya, manusia ni adalah sebaik-baik kejadian. Lagi, dia tidak pernah merasa riak dgn harta yg dimilikinya sbb dia tahu, suma kekayaan adalah pinjaman dari Allah. Tetapi, seribu kali sayang, sifat jahat manusia yg berada d sekelilingnya yg sering mngambil kesempatan atas kebaikan yg d lakukan nya tidak lagi dpt d bendung oleh sapa2 termasuk kerajaan dan pihak swasta. haha. ok, aku troskan.. 

Zana ni bukan boleh tgk org berduit, mata dia pon bertukar jd $$ seperti KIRIMARU dlm NINJA BOY. Dia xkesah la laki 2 mcm mne pon bntuknya, dia hnya nmpak kereta ngn wallet laki 2 je.. Dia pon mula merapatkan diri dgn si malang Zali ni melalui cara lakonan berkesan sebagai seorang pompuan yg lemah lmbut dan ayu tingkah lakunya. Pergh, sape xcair tgk pompuan g2 kn. dah la cute, sopan plak 2. aku pon nak. hahaha. Oleh sbb Zali ni xbersosial sgt, dia xtau la pasal pngai Zana ni yg sbnar.. Satu hari, ketika student program mereka berada di library, Zana buat2 jatuh berguling2 dpn org rmai tnpa sebab. Orang len pon ape lg, bantai la gelak berdekah2 setengah nyawa, ada yg smpai menangis seharian sbb gelak pasal 2 je. Dan ada juga yg d laporkan masih d rawat sehingga kini sbb perotnya hampir pecah akibat tekanan yg terlalu kuat terhadap prot melalui teknik ketawaan td 2.. Zana ni mmg terer btol la blakon, siap wt muka simpati seposen dia 2 namun org len xde de nk mnolong dia. Tiba-tiba hero malang Zali pon tampil ke hadapan. Dia angkat Zana, siap dukung lagi sbb lutut Zana terkalih ke blakang akibat insiden yg d sengajakan td. Zali d sorak oleh suma org sbb menunjukkan cntoh yg baik kpd pelajar2 yg len. Zali tros mmbawa Zana ke hospital berhampiran. Zana pon d rawat oleh pakar2 dan d layan seperti puteri bunian. Bese la, 1st class kan. Sepanjang proses pemulihan lutut Zana, Zali lah yg sntiasa menemani, berada d sisi utk mmberi smgt dan membantu Zana supaya cepat pulih. Semakin hari, hubungan mereka semakin rapat. Zali yg terlalu naif dlm alam percintaan ni mula terjerat dgn ayat2 Zana yg kaw2 pnya power, d amek daripada ayat2 para cendekiawan zaman lampau. 

Apakah nasib Zali seterusnya? Adakah iman nya mampu membendung dirinya daripada terus hanyut dalam permainan yang d cipta oleh Zana? Ingin tahu kesudahan nya? Teruskan bersama CERITERA-SEHELAI-KERTAS dlm episod yg akn datang.. 
MyEm0.Com
to b continued..........

3 comments:

Whoda said...

alaa...bersambung ke? wat suspen je ouh..

Bukan Kerna Nama said...

hoho. sabar2

aesthetic said...

la...snbung rupanya...igt hbes terus