May 26, 2010

<<< SEJARAH NAMA DIBERI >>>

Orang tua2 cakap, nama ni melambangkan keperibadian. btol ke?? no, no, no.. objection! ceh, berdebat plak. bg aku, nama ni memberi 1st impression pd seseorg..hullamak! ok, sebagai contoh, bila dgr nama NADIA, anda mesti bayangkan pelakon ALMY NADIA tu kn? mesti anda bygkan dia seorg yg cute, comel.  haa, so jgn la tertipu dgn nama.. Nama itu akn mnjadi lebih indah drpd maksudnya jika tuan nya sendiri mempunyai peribadi yg indah. itu sebenarnya anak2 sekalian.. hehe. Rupa paras, fizikal, suma xpenting. yg penting HATI..

Sebenarnya, gua ada story. gua mau cita kt lu org sal nama2 yg telah gua dpt sepanjang hidop gua. haaa..berminat?? selain nama sebenar la ek. aku start dari SEK.RENDAH. oleh kerana umah aku xjaoh dr skola, budak2, cikgu2 kebanyakan nya dh knal ngn aku ni ha. bese la, KEMBAR kan. muahahaha. (riak nye) seb bek tym 2 budak2 lg suma, so diorg xde la bg nama pelik2.. aku di panggil ALONG. bosan nye nama. juz along sbb aku ni yg sulung. Pehtu, bila melangkah masuk ke SMAP KAJANG sekolahku yg tercinta, aku pon d beri jolokan nama baru yg xpnah pon aku terpikirkan motif nya. kejadian ni berlaku tym form 2. ketika aku, maru, dan masao melepak kt blakang kelas meng ushar XENA (bkn nama sebena), tiba2 maru bersuara : 

>> maru : weh azrif, pe kata ana pggil anta bull
>>.aku : pehal plak nk pggil cm2??
>> masao : x dow. jap2, kita pggl dia G-BULL.
>> aku : pehal plak anta ni? xbes r nama 2
>> maru : ha'a la. anta wt rmbut stail G-MAN (senior kitorg tym 2) n muka anta pon mcm EPUL (senior jugak)
>> aku : hemm.. xpe la, ikut suka antum la..

Dialog ni telah pon dipotong2 sbb aku pon xbpe igt dh pe yg ktorg ckp.haha. Semenjak hari 2, nama G-BULL tros melekat n bersemadi dlm diri ini. BULL 2 sbnanye gubahan dr PUL, so, sbb xnk sama diorg pon bantai sebut BULL. bkn kt SMAP aje, sehingga ke matrix pon nama itu terus menjadi panggilan bg diri ini.. aku pon xkesah, asalkn kgkwn aku bahgia. Panggil la ape pon asalkn yg halal. So, bg spe2 yg masih igt nama ini, jgn la sekali2 melupakan nya sebab tuan punya nama ini xpernah n insyaAllah xkan melupakan anda.... 
MyEm0.Com

2 comments:

Unknown said...

cm x betul je cte ko tu bull..ad kurang tu

Ajelip™ said...

hahaha. lupa da aku. ape g??