Nov 13, 2010

JANDA.

Aku xkesah. macam best je kan. bukan lah aku mintak d jodohkan dgn janda, tp kalo dh jodoh. aku terima seadanya. hehe. maaf ye kepada sesiapa yg bergelar janda. aku cuma tertarik utk bercerita pasal janda.

Bagi janda yang baru mendapat gelaran janda, terutama yang berhias, kemungkinan mereka :

1) cuba melupakan kisah lalu, jika suaminya meninggalkannya begitu sahaja.


2) meneruskan hidup sementara masih mantap.


3) ingin mencari seorang pengganti yang betul2 boleh bertanggungjawab terhadap rumahtangga.


4) mahu kekal single walaupon ramai lelaki yang terpikat kerana serik bercinta.

Kenapa ramai yang akan salah anggap, terutama kaum perempuan. jika laki mereka ke kedai kopi atau runcit yang d kendalikan oleh seorang janda, mesti mereka akan menganggap laki mereka gilakan janda tersebut. kenapa. kenapa...

Adakah kerana janda itu lebih cantik daripada mereka? atau laki mereka kena pukau oleh si janda?

Inilah masalahnya rakyat sekalian. jika kita asek melihat dari sudut perspektif yang tidak sihat, nyata ia akan memberi impak negatif, sekaligus menjadikan rumahtangga tidak aman. walhal si janda tersebut punya la baik, jujur dalam melakukan kerjanya. langsung tidak terlintas d hati nya ingin merampas suami orang. biarkan laki anda melepak dari pagi sampai ke malam kt kedai janda tu. biarkan. hahaha!

Oh bukan itu yang aku nak cerita. haha. sebenarnya aku rasa janda ni HOT la. serius. masa dia masih bergelar isteri, mungkin orang sekeliling tidak nampak akn aura yang tersembunyi d sebalik si suami. maaf ye bagi yang kehilangan suami, aku bukan nak memburuk buruk kan keadaan. cuma aku tertarik kepada janda. xtau kenapa. pelik kan. tapi ramai gadis2 sekarang sudah kelihatan seperti janda apabila si balak meninggalkan mereka terkontang kanting d lembah sepi. mungkin reaksi mereka melebihi janda yang ditinggalkan suami. oh tidak mengapa lah. adat bercinta. dan mungkin aku juga pernah menjadi duda.

Sebab2 lelaki memilih janda :

1) pengalaman. ya, itu penting.


2) kekuatan emosi. mereka telah belajar daripada kesilapan lalu utk menjadi lebih kuat.


3) harta yang menjamin duit poket. (bukan la semua).


4) kematangan dan ketenangan dalam menghadapi masalah.


5) sebab HOT! 

urgh. kalo mama aku tau aku cite pasal janda, mesti dia nak tolong cari kan. (-.-') . tujuan aku tulis ni, bagi kaum perempuan, jangan la takot andai anda mendapat gelaran janda. (jika si suami pegi cari awek lain). sesungguhnya janda lebih laris d pasaran. tapi apa pon, moga kita d jauhkan daripada sesuatu yang kita tidak inginkan.

3 comments:

elmo blurb blurb said...

tolonglah aku BENCI AMAT dengan janda!!! that type of janda. the hardcore one. i HATE her.

Lampu suluh. said...

er.. hardcore cmne??

Anonymous said...

Janda sanggap 0197262216