Jul 5, 2010

INSHA ALLAH.. =)

alolor. cute la 2 konon! hoho.

Waah! Terlalu sebok hari ni sampai xpunya masa yg bnyak utk berjalan2 d alam maya bersama kawan-kawan. hohoho. Aku akan membalas kunjungan saudara saudari pada tengah mlm seperti sekarang ini ye. Biase la, pagi ada hal, petang tido (ganti tido yg tertinggal ketika tgk bola) hoho pastu malam pulak aku salu nya xlekat kat umah. Jarang la. Menghabiskan sisa2 cuti yg tertinggal.. hophop. Alhamdulillah, dengan izin daripada Nya, aku masih mampu bernafas hingga saat ini. Masih mampu bersama kawan2, masih mampu tersenyum, masih mampu ketawa, masih mampu menangis, masih mampu bergembira. Dan yg paling penting, masih mampu untuk beribadah. Walaupon aku tidak menghargai masa2 yg aku ada ni untuk beribadah, tetapi Dia masih lagi memberi peluang kat aku. Terima kasih Ya Allah (T.T)..

Korang ada perasan x lagu Maher Zain yg berkumandang dlm belog aku ni? Hoho. Bukan nak mencuri kepopularitian beliau, tetapi hati aku akan berasa tenang setiap kali mendengar ayat2 yg d hamburkan melalui lirik2 yg d cipta.. Dengan alunan muzik islam kontemporari, aisehh. Ia amat menyentuh naluri kelelakian aku. Sebagai orang biasa, hamba yg hina, aku berasa terlalu sayu dan sedih setiap kali mengenang kan dosa2 aku. Terlalu banyak daripada kebaikan. Mungkin xada kebaikan yg aku boleh banggakan sehingga hari ini. Semoga kita semua d beri petunjuk oleh Nya sebelum terlambat. Dia akan sentiasa menguji orang2 yg beriman. Jadi jika kita d uji dgn sesuatu dugaan, hadapi dgn tabah ye anak2 sekalian. hoho. Jangan la sesuka hati nak amek jalan mudah. Contohnya dgn bunuh diri, bunuh orang. Na'uzubillah.. InshaAllah, jika ada kesempatan aku akan membalas kunjungan kamoo semua dgn tekun. hoho. Jom nyanyi lagu ini ramai2! ~

INSHA ALLAH - MAHER ZAIN.

Everytime you feel like you cannot go on

You feel so lost

That your so alone

All you is see is night

And darkness all around

You feel so helpless

You can’t see which way to go

Don’t despair and never loose hope

Cause Allah is always by your side

Insha Allah x3

Insya Allah you’ll find your way

Everytime you commit one more mistake

You feel you can’t repent

And that its way too late

Your’re so confused, wrong decisions you have made

Haunt your mind and your heart is full of shame

Don’t despair and never loose hope

Cause Allah is always by your side

Insha Allah x3

Insya Allah you’ll find your way

Insha Allah x3

Insya Allah you’ll find your way

Turn to Allah

He’s never far away

Put your trust in Him

Raise your hands and pray

OOO Ya Allah

Guide my steps don’t let me go astray

You’re the only one that showed me the way,

Showed me the way x2

Insha Allah x3

Insya Allah we’ll find the way





No comments: