Jul 19, 2010

NURANI..


Sape kenal Nurani?? Angkat ketiak! hoho. Dah2 xpayah. Nanti pengsan Meow2 aku. ahahh. Aku ada satu cerita ni. Nak dgr x? Tapi ni cite kawan aku. Dia soh kongsi ngn korang suma agar tiada yg terluka pasni. Haisehh..

Dia ngn seorang insan bernama Nurani berkenalan ketika mereka masih d bangku sekolah. Cun woo Nurani ni padehal member aku tu muka selebet je. HAHAHA. Mula2 dia cite, dia nk sgt tegur Nurani ni tapi segan. Macam kambing nk pegi tegur rusa plak kan. Pastu dia mintak tlg Ali kem slm kt Nurani ni sebab Ali ngn Nurani kelas dekat2 je.. Sebab tanak kecewakan member, Ali pon g la smpaikan salam tu. Ali ni hensem sket dari tenuk tapi hensem byk la dari kawan aku ni. kihkih.

Tiap2 hari dia mintak Ali tolong kasi surat la, kem salam la. Ali ni pon bengang r xpepasal jadi kuli batak lak. Sehingga lah suatu hari, Ali berterus terang dia tanak lagi masok campor urusan member aku ni. X gentle la der nk passing2 kt orang lak. Pastu member aku ni mcm kucing hilang misai la. Xsenang dok. Last2 dia bersemuka gak ngn Nurani sebab Nurani xpenah nk balas surat dia walaupon sepucuk.

Dia ingat g, tym 2 Nurani dok ngn geng2 bajet-kau-ratucantik dia. Tapi xdinafikan la. Diorang xpandang org cam member aku tu. Baek cmne pon mmber aku tu, tahap tapak kaki diorang je.. Sedih gila hidop mmber aku ni. Dia luah suma isi hati kat aku. Aku pon pujuk r dia, org skang ni mmg suma pandang luaran. Kalau ko xde duit + muka ala2 samseng jalanan sape nk der.. Pes tym dia menangis teresak2 depan aku. Kesian lak aku tgk dia. Tersentuh kelelakian aku. hoho..

Tym dia g jumpa 2, siap kena kutuk depan org. Pe cer laki plak kena bahan kaw2 depan awek. Pergh, terbakar gua beb. Tapi tym 2 aku xknal lagi ngn mmber aku ni. Dia member aku kt cni.. Member aku ni pon baek sgt, dia rela kena bhn asalkan dpt tgk sumone yg dia suka senyum. BANGANG la kau mat! hoho. Eh jgn gtau dia plak ek. Xsalah dia nk suka sape pon tapi ni dh tahap gaban punya angau. Sedih aku tgk. B4 knal kitorang kt cni, dia mmg asek kena maen ngn pompuan je sbb dia xde pengalaman nk meng handle pompuan. Tapi pe pon, gua tetap respect lu der. Susah r nk carik laki cm lu an!

Aku ingat lagi, tym baru masok dlu aku dgr dia asek nyanyi je lagu Nurani. 7/11 24/7. Tym mandi nyanyi, berak pon nyanyi, dulu aku ingat dia ni xbetol. hoho. Tapi kau jgn risau, kitorang tetap ada menjadi sahabat kau tym susah senang. Xpayah dok pikiaq la pasai pompuan. Muda lg. Enjoy la dlu. hoho.

Aku ada terbaca buku peribadi dia, penoh ngn lirik lagu tu.. Hayati lah~

Jangan menangis..NURANI
Jangan bersedih..NURANI
Pandanglah bintang
Pandanglah langit
Kita tak ubah debu jadinya

Jangan menyesal..NURANI
Jangan berdendam..NURANI
Apa dah tulis
Apa dah takdir
Kita tak mampu meronanya

Biarkan saja masa yang membongkar rahsia
Mengapakah kita bertemu dan berpisah
Sedang cinta kita
Bukan kita yang menyusun
Al-kisah sampai ke akhir cerita

Biarpun zahir berjauhan
Biarpun batin bersempadan 
Kasih terhijau masih menyimpan
Cinta rapi di dalam

Biarpun zahir berjauhan
Biarpun batin bersempadan 
Kasih terhijau masih menyimpan
Cinta rapi di dalam

Biarkan saja masa lalu
Membongkar rahsia kita
Mengapakah kita bertemu
Dan berpisah kasihku..Oh..

Biarpun zahir berjauhan
Biarpun batin bersempadan 
Kasih terhijau masih menyimpan
Cinta rapi di dalam

Biarpun zahir berjauhan
Biarpun batin bersempadan 
Kasih terhijau masih menyimpan
Cinta rapi di dalam
Cinta rapi di dalam

Dihati ini masih..
CINTA KAMU


7 comments:

tfa_purpleclover said...

kantoi curik baca diari die =P

nisya said...

ada apa pada rupa? tua nanti kedot gak. simbah asid hancur gak heheee

iqbalsyarie said...

Hahaha..dulu aku layan doh lagu ni!haha
Post baru:Ini membuatkan kita berfikir?

Aku Tom.Bukan Jerry. said...

tfa: mana ada baca. tgk2 je. :D

nisya: Betol2! tapi kalo pangai secantik rupa, lg bagus.. :)

amira said...

wohoho... cinta.. bila terkena buta~~ opss!!

si[jari] telunjuk said...

ingatkan lagu eisya..nurani gak tajuknye lau tak silap...best ooo lagu tuh

Aku Tom.Bukan Jerry. said...

hoho. haah yg eisya 2 pon sodap! :D