Jun 3, 2010

:: DARA 2 HARI ::

Jangan salah paham. Sememangnya aku teruna dan akan sentiasa mnjadi teruna. huahua. Tetapi. Walau bagaimana pon, aku telah mnjadi ANAK DARA sekejap ketika mama aku bercuti d kampungnya selama 2 hari.  Maksud anak dara d cni ialah aku telah berjaya mnjalankan tugas sbgai seorg dara dgn jaya nya. Contohnya sperti, membasuh baju, membasuh pinggan, kemas umah, sapu smpah, masak nasik, masak, (jgn x caye) dan sebagainya. Bukanlah bermaksud hari2 biase aku xmnolong mama aku, tp kali ni memang terasa akn kehilangan kasih sayang seorang ibu. hahaha. Tetapi hal ini membuat aku berfikir sepatah dua kata : Bagaimana nasibnya mereka yg xpernah merasa kasih syg ibu. Bagaimana nasib seseorang yg baru kehilangan ibu. Bagaimana nasib mereka yg punya ibu yg x pedulikan mereka. Apa-apa pon, marilah sama2 bersyukur kerana kita d kurniakan seorang insan yg terlalu banyak berkorban iaitu ibu kita wahai anak2 sekalian. Oleh itu, untuk menjadikan keadaan ini lebih efisyen dan realistik, marilah kita bersama-sama karoke lagu UMMI oleh Hadad Alwi ini. wahaha

Ummi yaa lahnan a'syaqohu
wanasyidan dauman ansyuduhu

Fikulli makanin adzkuruhu
wa-azhollu azhollu uroddiduhu

Ummi yaa ruuhi wa-hayati
yaa bahjata nafsi wamunaati
Unsi filhadhiri wal-ati... 2x

Allohu ta'aala aushoni
fissirri walau fil i'laani
Bilbirri laki wal-ihsaani... 2x

Ismuki manquusyun fi qolbi
Hubbuki yahdini fi darbi
wadu'a-i yahfazhuki robbiy... 2x


No comments: